Thursday, August 03, 2006

Komuter buat hal lagi semalam....abisnya aku sampai ofis kol sembilan suku....hai...ngalahkan CEO dah lah ni. Masa menunggu-nunggu komuter yang bayangnya pun tak nampak, menyumpah gaklah...afsal lah komuter ni tak abis-abis buat hal...seloroh aku pada teman sebelah yang juga tampak mengeluh-ngeluh dari akak anak dara, dah kahwin dan dah beranak tiga dah...macam ni lah komuter! Dia tersenyum dan mengiakan kata-kataku berkata, iyelah tak da improvement langsung! Dalam keadaan ini teringatkan masa kami sekeluarga tinggal di Jepun...bukan nak puji negara orang bukan nak menangkan negara orang ...aku tahu....disitu bumi dipijak disitu langit dijunjung, tapi contoh yang baik di Jepun cos kita sebenua dan kita pun nak maju cam depa tukan...kat Jepun tu bukan aje masa yang tepat tapi coachnya pun berhenti di tempat yang memang disediakan untuk penumpang beratur....waa...impressive gitu. Seingat aku ada sekali waktu pagi aku menaiki train tapi ntah ngapa dalam perjalanan train lambat sedikit...sampai aje kat destinasi aku tu, terlihat agak ramai yang mengambil sekeping kertas tak tahu lah apa tapi kemudian diketahui pengesahan pada majikan penumpang mengatakan bahawa train lambat....Oooo...cam tu sekali!
Semalam bukan aje sesak cam dalam tin sardin...bau, satu hal, virus pun ye (sebab adelah minah tu terbatuk-batuk, elok je depan muka-muka yang tersadin depan dia!) siap ade yang bergaduh tu! Perang mulut...hish...tak patut tol, siap keluar perkataan yang tak patut dikeluarkan....Fikirlah, naik public transport, biasalah sesak-sesak ni, bukan naik kereta sendiri ... selesa, kalau orang tertolak dari belakang janganlah nak marah tak tentu hala...aku puji ade sorang kakak ni, ade minah ni cam naik suaralah, kak janganlah tolak-tolak.....aku kebetulan depan dia muka akak tu cemas sebab orag belakang berasak-asak menolak untuk cepat keluar, namun masih tenang dia menjawab, jawabnya dengan nada tenang.....bukan akak orang belakang...aku tersenyum, sebab kalau aku sure kejar minah tu dan bagi jelingan maut je kat dia....hish....bertimbang rasalah....sama-sama nak menikmati pengangkutan awam kiat yang serba moden dan canggih nih....!
Aku kalau ceritakan tentang kehidupanku bersama komuter KTM menang tak abis satu hari...memang, makan hati dibuatnya tau!

No comments: