Friday, August 18, 2006

Hai...baru beberapa minggu yang lalu menyedari hakikat bahawa umur menjangkau 40-an, aku telah bertekad menjadi isteri solehah dan menghormati suami seadanya...maknenya ikut perintah suami lah tu. Malam semalam dah berselisihan faham sikit...langsung tak bertegur sapa. Hm..salah aku atau salah dia, yang pasti aku malas nak prolonged the arguement whose at fault. Baik aku diam je....itu pun satu perubahan....iyelah satu perubahan daripada aku berkelaku seperti biasa menjawab dan menegakkan benang yang basah .... diam, naik atas dan tengok tv atau layan anak-anak...Aku tahu Myhubby sure benggang ngan aku tapi aku pon benggang ngan dia jugak...kalau dua-dua benggang hish...tak leh jadik ni...baik sorang mengalah...aku lah sebab aku isteri yang baik, kan!

Naik komuter tadi..aiseh, tak dapat tidor sebab tak dapat tempat duduk. Sebenarnya dah target sorang minah ni yang pakai uniform kilang sure henti kat so and so nye station...tapi sebab ramai lak yang naik kat SJ so terpaksalah aku masuk ke dalam nanti kena jerit lak, "hoi...masuk dalam lah...orang lain pun nak keje jugak!" Of cos I've heard somebody shouted fron outside the coach....cam tu! Dalam keheningan pagi tu dalam diri pun aku sempat gak terlelap...

Semalam memo tak dapat nak disiapkan. Sehari dok termenung...basically no idea. Info dah banyak dikompolkan tapi nak start memo tu YaRabbi....itu yang aku benggang tu kalau dah siap Boss amend here and there sampai "Terima Kasih" je yang tak dibetulkan hah...termasuk alamat, tak diamend. Lain-lain tu...hm...semualah dibega-bega cam kira buat memo baru lah! Padahal yang aku benggang tukar ayat, betulkan perkataan dari active ke passive atau dari passive ke active....Benggang.....tapi tak apelah.... Boss.....kalau tidak takkan dia jadi Boss kan....!

No comments: