Friday, August 04, 2006

Inilah keluargaku....gumbira je kami kan...gambar diambil semasa bercuti di Cameron Highlands...memang saat yang menggumbirakan tapi masa tu si bongsu Luq kurang sihat...tapi digagahi juga untuk join kami-kami yang sihat....inilah masa kami lupakan masalah-masalah yang ade rasa cukup bahagia dan tenang sekali, rasa bertenaga untuk menghadapi hari-hari yang mendatang. Tapi sering juga kami dihadapkan dengan masalah-masalah yang yang kronik...masalah rumahtangga yang orang kata biasalah...lidah lagikan tergigit inikan pula suami isteri! Tu tak masuk masalah dengan anak-anak...anak sakit ke...anak tak nak buat homework ke....macam-macam lagilah! kalau tengok teman-teman lain yang bermasam muka dengan spouse they all, aku cuma tersenyum...dalam hati jelah tahu...semua orang mengalami masalah yang sama cuma jenis masalah yang berlainan...sometimes could be the same also cuma ceritenya je lain...kalau tengok drama, especially drama Melayu....kalau aku atau sesiapa yang berkata, "logik ke cerita tu?" pasti ade orang lain yang berkata..."logik gak sebab so and so.... "

Kalau aku tengok drama bukanlah actor atau actressnya yang menarik minatku...sering kali intipati cerita tu sendiri....pengajaran yang kita pelajari yang akan aku gunakan untuk diriku sendiri atau kawan-kawan sekerja yang rapat. Bukanlah cerita cintan-cintan biasa tu ...bosanlah cerita cam tu...tapi.....kadang-kadang layan gak! Itu saja, melayan nostalgia....
Memanglah kebanyakkan cerita lebih indah rupa dari khabar....kekadang terover dan tak logik tapi itu yang menyedapkan, kita melopong depan tv sampai kekadang anak-anak pun jadi bosan dengan kita. Entahlah, aku, semakin umur meningkat suka bebenor melayan cerita melayu....masa muda-muda dulu ...standardlah konon, tengok drama/movie orang putih je....Top Gun tu entah berapa kali aku tengok tak masuk lagi Flashdance...tengah nak SPM pun curi-curi tengok....mau lapan kali, beb...tapi bukan lah tengok wayang, setakat video kat rumah je! Tak masuk sitcoms yang best-best like...eh eh dah lupa lah hmm.. Happy Days, lupalah pulak.. Hehehehe...kesian anak-anak aku tengok gerak khas, sudahnye!

No comments: