Thursday, July 27, 2006


Malam semalam aku menerima panggilan talipon Myhubby dari Jerman. Perbualan kami biasa-biasa saje...memanglah petang sebelum menghantarnya ke KLIA untuk ke Frankfurt, kami bergaduh...gaduh besar jugaklah..ntah apa-apalah aku ni kadang-kadang memang kaki cari gaduh! Izzat bertanyakan abahnya Abah, bila nak balik ?....agaknya rindu kot kat abahnya! Fikiranku tak ke lain hanya memikirkan kalau Myhubby ada kat umah...hish, penat...nak kena masak bagi dia makan layan dia lagi kat meja makan (sometimes onlylah) tengok anak-anak lagi...kalau dia tak'da hm...slot masak tu tak'de...so....senang rilex-rilex tengok tv kendian tido...sambil tu boleh main dengan anak-anak! Kalau masak dah sejam kat dapur, siap sedia makan, tukar baju, sembahyang kekadang buat wirid sikit-sikit......siap semua kekadang anak-anak dah tidur, kecuali Luqman yang kecik tu liat sikit nak tidur tapi kalau dia mengantuk sekejapan je dah lelap! Tapi kan sering aku memujuk hati....itulah tugas isteri! teringat cerita Fatimah anak Rasulullah saw....tak terdaya nak mencapai tahap wanita sepertinya.... sipi-sipi pun jadiklah tapi cam ner aku selalu malas nak layan suami!? Fikir jugakla...pahala senang tu! Kesian Myhubby dapat wife cam aku ni kira 3rd class lah...hehehe kalau gaduh je 1st class! Takpe-takpe pujuk hatiku nanti dia balik aku beubah sikit sesuai dengan umurku yang akan mencapai 40 lagi dua hari ni...ooooo tua nyer rasa! Tertengok lak cerita Harrisson Ford dalam Random Hearts .....iskh.....menakutkan kalau berlaku pada hubungan suami isteri...tapi part romantik tu oklah...ehem...dapatlah aku menikmati sebab anak-anak suma dah tido...tak de pulak gangguan orang lain...biasanya Myhubby suka sangat kacau nak tengok sportslah WWElah.....hish...rimas sebab hilang konsentrasi! aku lebih suka tengok movie sorang-sorang best....senikata dia pun aku leh hafal tau!
Habis movie, tido....teringat jugaklah kat Myhubby...miz him though! Ingatkan dah nak masuk sembilan tahun kami hidup bersama....life must go on...love between us must always be cheerished.....I'm duty bound!

No comments: